Personal científic

Marcel Montanyès Solé

Graduat en Biologia Ambiental per la Universitat Autònoma de Barcelona, màster en Biologia Marina per la Universitat de Gant, i doctor en Ecologia per la Universitat Tècnica de Dinamarca.

Em dic Marcel Montanyès Solé i sóc de Barcelona. Vaig estudiar a la Universitat Autònoma de Barcelona i vaig fer el meu doctorat a la Universitat Tècnica de Dinamarca, centrat en la biodiversitat marina a gran escala. Com a ecòleg, m’interessa especialment la biodiversitat, els seus factors impulsors i els seus patrons. Treballo amb grans bases de dades per analitzar tendències en biodiversitat i també construeixo models de distribució d’espècies, eines clau per predir canvis futurs i anticipar-ne els efectes. Amb la meva recerca, busco generar coneixement que contribueixi a la gestió i conservació dels ecosistemes naturals i el seu valor.

Ara m’incorporo al CREAF com a part del projecte SPEAR, on modelaré la biodiversitat d’ocells arreu d’Europa per capturar futures dinàmiques de la seva distribució en diferents escenaris.

Més enllà de la recerca, la meva fascinació per la biodiversitat també es reflecteix en el meu temps lliure, quan gaudeixo fotografiant tota mena d’animals i passages naturals. A més, m’encanta fer senderisme, practicar ciclisme de muntanya i esports, així com tocar la guitarra, jugar a jocs de taula, veure pel·lícules o sortir a prendre algo amb amics.