El WaterInnEU celebra a Bulgària un dels seus últims esdeveniments
Del 19 al 22 de setembre el projecte WaterInnEU va celebrar la seva penúltima reunió interna a Bulgària. La trobada es va aprofitar per celebrar un workshop que va reunir els principals actors implicats en el projecte, així com una sessió de disseminació de les activitats del projecte entre els joves.
Aquestes activitats són prèvies al llançament del marketplace creat durant el projecte i a la seva promoció entre la comunitat del món de l’aigua. L’objectiu de la cita era, doncs, deixar la plataforma preparada per a la seva explotació, així com rebre opinions sobre els productes promocionats.
La primera sessió, el 19 de setembre, es va dedicar a la motivació de la gent jove per a les activitats del projecte i, en concret, a la seva formació en una de les eines promocionades, l’aplicació de registre de dades ‘Aquasurvey’. La sessió va tenir lloc a la Facultat d’Arquitectura, Enginyeria Civil i Geodèsia de la Universitat de Sofia i va reunir més d’una vintena de persones entre professorat i alumnat interessats en la possibilitat d’organitzar cursos virtuals i presencials per a la comunitat estudiantil dels països balcànics.
El 20 de setembre, la ciutat búlgara de Plovdiv va acollir el brokering workshop en el qual es van reunir prop d’uns quinze actors relacionats amb la conca del riu Maritsa. Durant la sessió, aquests actors van poder conèixer la feina que s’està duent a terme i els èxits assolits de moment pel projecte WaterInnEU, i també se’ls va informar sobre l’imminent llançament del marketplace i els productes que s’hi promocionaran.
Després de les presentacions del projecte, aquesta quinzena de participants van poder explicar els desafiaments amb els que s’han trobat a l’hora d’aplicar la Directiva Marc de l’Aigua a la conca del seu riu. Algunes de les dificultats més habituals tenen a veure amb la manca de dades i d’eines, i amb problemes d’interoperabilitat. Durant el debat, va quedar clar que WaterInnEU està intentant donar solucions precisament a alguns d’aquests problemes amb la promoció de certs productes. D’aquesta manera va ser com es van poder detectar i planificar per als propers mesos noves oportunitats dins el projecte.
L’endemà es va dedicar a la preparació dels últims detalls i promoció del marketplace, i a la planificació de la fase final del WaterInnEU. Els propers mesos seran especialment importants per al projecte, precisament pel llançament del marketplace i dels productes que s’hi promocionaran. El prototip de la plataforma del marketplace ja està en funcionament, i durant l’octubre estarà plenament operatiu i en promoció per a tota la comunitat del món de l’aigua. El proper 2 de novembre es farà un esdeveniment virtual sobre aquesta plataforma per a promocionar alguns productes i serveis seleccionats pel projecte WaterInnEU.