Notícia

El CREAF i l'empresa CREAST s'uneixen per a una major sostenibilitat de la indústria de l'entreteniment

Comunicació i Relacions Internacionals

Adriana Clivillé Morató

Periodista amb experiència heterogènia en iniciatives de divulgació sobre canvi climàtic, biodiversitat, sostenibilitat, energies renovables, tecnologia, territori i la seva gestió amb criteris ambientals. He treballat per a universitats, centres
Comparteix

El sector de l'entreteniment supera les emissions de CO₂ de les industries aeroespacial, de la confecció, hotelera i de semiconductors, segons dades de Producers Guild of America, una associació comercial que representa productores de televisió, cinema i nous mitjans als Estats Units, que també publica el diari The New York Times. Aquesta realitat crida poderosament l'atenció d'Eduardo Vieitez, director de l'empresa tecnològica CREAST, que té com a missió reduir les emissions de CO₂ de la indústria de l'entreteniment, amb una atenció especial cap al cinema. Per això, i amb la intenció de reduir aquest impacte, CREAST ha unit recentment forces amb el centre de recerca científica CREAF, per impulsar i oferir formes innovadores de compensació per descarbonitzar la indústria del cinema, la televisió, la publicitat i els esdeveniments. A més del focus en el canvi climàtic, totes dues organitzacions coincideixen en la vinculació amb l'àmbit geogràfic de la Mediterrània.

La col·laboració entre CREAST i el CREAF oferirà al sector audiovisual estatal invertir en recerca per a la sostenibilitat dels ecosistemes Mediterranis i els serveis que ens proporcionen (aire pur, aigua neta, pol·linitzadors, etc.), en un context de canvi climàtic i les seves conseqüències. Per això, el CREAF aporta la seva experiència i rigor científics sobre l'impacte del canvi climàtic a les zones influenciades per aquest mar petit i tancat, que s'escalfa un 20% més ràpid que la resta d'aigües marines.

La col·laboració entre el CREAF i CREAST ofereix al sector audiovisual invertir en recerca per a la sostenibilitat dels ecosistemes Mediterranis i els serveis que proveeixen, en el context de canvi climàtic.

Com a part de l'acord de col·laboració, CREAST té previst generar nous indicadors per analitzar la sostenibilitat de les produccions cinematogràfiques, entre d'altres activitats, amb la col·laboració activa d'Enrique Doblas, l'investigador del CREAF involucrat en aquest acord. La metodologia d'aquesta jove companyia es fonamenta en una solució digital pròpia, creada el 2021 i basada en 'big data' i 'cloud' per predir, mesurar, reduir i neutralitzar l'impacte ambiental de les emissions de CO₂. En el primer any d'activitat professional, CREAST va evitar l'emissió de 3Kg de CO₂ per minut per part de diverses activitats d'entreteniment. Des de llavors, la companyia ha treballat en grans produccions audiovisuals i esdeveniments, com ara les edicions del 2022 de la gala dels Premis Goya i el Festival internacional de cinema de San Sebastian.

Tant Eduardo Viéitez, director de CREAST, com Enrique Doblas, del CREAF, coincideixen en l'oportunitat de la cooperació orientada a la sostenibilitat entre ambdues organitzacions.

Notícies relacionades

Notícia
Nou web CREAF
Notícia

El CREAF estrena nova casa...digital!

Notícia
Memòria CREAF
Notícia

CICLES, el nou magazine anual del CREAF

Notícia
Notícia

L’increment de CO2 a l’atmosfera pot augmentar les desigualtats en la producció d’arròs entre els països rics i pobres